Oprogramowanie

Czy tworzymy mały program użytkowy, czy wielki system dla przedsiębiorstwa, o zapewnienie użyteczności dbać należy sukcesywnie już od samego początku projektu.

 

W przeciwnym wypadku nawet wspaniale zaprogramowany i oparty na wyśmienitym pomyśle program będzie dla użytkowników trudny w obsłudze, niezrozumiały, a co za tym idzie... bezużyteczny.

 

Użyteczność oprogramowania oraz ergonomia graficznego interfejsu użytkownika (GUI - and. Graphical User Interface) muszą być na uwadze od początku projektu, a główne wytyczne i zalecenia w tym zakresie powinny być sformułowane możliwie wcześnie.

 

Polecane strony WWW

  • First principles of interaction design Link prowadzi na zewnątrz tego serwisuWersja w jęz. polskim Link prowadzi na zewnątrz tego serwisu
    Klasyczne zasady projektowania interfejsów użytkownika wg Bruce'a Tognazziniego
  • GUI design patterns Link prowadzi na zewnątrz tego serwisu
    Przykłady najpopularniejszych wzorców projektowych występujących w graficznych interfejsów użytkownika, zwłaszcza w interfejsach WWW
  • GUIdebook Link prowadzi na zewnątrz tego serwisu
    Galeria interfejsów graficznych, zebranych przez Marcina Wicharego. Przydatne jako źródło inspiracji lub aby zobaczyć, jak to robią inni
Zajrzyj także na listę polskich i zagranicznych książek o tej tematyce.